Obchodní podmínky

Všeobecná ustanovení

Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy, uzavírané mezi Pavlou Klementovou (dále jen "prodávající") a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.jatymy.cz

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. 

Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Údaje prodávajícího: Pavla Klementová, IČ 74596438, se sídlem na Majakovského 2011/1, Karviná, zapsána v živnostenském rejstříku - živnostenský úřad je příslušný magistrátu města Karviná. Neplátce DPH

Objednání zboží a uzavření kupní smlouvy

Zboží můžete pohodlně nakupovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, pomocí virtuálního nákupního košíku. Objednávat lze rovněž přes e-mail. Upozorňujeme však, že pokud dojde k současnému objednání stejného zboží e-mailem a přes e-shop, může být zboží prodáno zájemci objednávajícímu přes e-shop - toto platí pouze pro zboží, které je kusově omezeno (např. při výprodeji/doprodeji). V případě, že už máte podanou objednávku a nebyla k Vám odeslaná a chcete přidat nějaké zboží, můžete doobjednat mailem a do objednávky Vám věc(i) přidám ručně, na e-mail Vám bude poslán náhled objednávky po změně. Případně můžete v e-shopu podat další objednávku a do poznámky této objednávky uvést, že se jedná o doobjednání a číslo Vaší předchozí objednávky. Obě objednávky Vám budou sloučeny, smazáno jedno poštovné, případně, bude-li to potřeba bude poštovné upraveno (při změně parametrů zásilky) a opět Vám pošlu náhled objednávky po úpravě. 

Cena výrobku vždy odpovídá ceně, která je uvedena v internetovém katalogu v době objednání výrobku. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupující obdržel automatické potvrzení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Kupujícího bude prodávající o chybě bez zbytečného odkladu informovat a zašle kupujícímu e-mailem pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena souhlasem kupujícího. Kupující má právo nový návrh kupní smlouvy nepřijmout a odstoupit tak od kupní smlouvy. 

Objednávka je vždy závazná pro obě strany, není-li dohodnuto jinak. Odesláním internetové objednávky vybraného zboží kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a zároveň potvrzuje závaznost jeho objednávky. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou zároveň pro obě strany závazné. Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je pravdivé vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Své údaje (jméno, příjmení, adresu) uvádějte prosím s diakritikou, aby bylo zaručeno správné doručení.

Kupní smlouva vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti

Dárek k objednávce a uzavření darovací smlouvy

Při nákupu nad 1000,- dostanete/si budete moci vybrat (záleží na aktuálních skladových zásobách) dárek. Dále dárek může být vázán ke konkrétnímu výrobku/sadě výrobků. V této souvislosti dojde mezi prodávajícím a kupujícím k uzavření darovací smlouvy, která je závislá na kupní smlouvě, neboť dar bude vázán na zakoupení zboží v určité minimální finanční hodnotě anebo na koupi konkrétního produktu. Kupující má právo dárek odmítnout (např. pro něj nebude mít, ani nikdo z jeho blízkých, využití) - v nákupním košíku přes "změnit dárek" zvolte "Nechci dárek"

V případě částečného odstoupení od smlouvy (vrácení části věcí z objednávky) může zaniknout a v případě odstoupení od smlouvy zaniká nárok na dárek (více níže v odstoupení od smlouvy/vrácení/výměna). Proto je doporučeno, aby ve 14 dnech po obdržení zboží bylo s darem nenakládáno nebo s ním bylo nakládáno co nejméně/opatrně (tj. přiměřeně s ohledem na seznámení s jeho povahou, vlastnostmi).  

Potvrzení, vyřízení objednávky

Pokud při objednání správně uvedete svůj e-mail, bude Vám na něj automaticky doručeno potvrzení o přijetí objednávky. V opačném případě nás kontaktujte, budeme Vás informovat, zda jsme objednávku obdrželi a vyřizujeme ji.

Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).

Platba a dodání zboží

Za zboží můžete zaplatit předem bankovním převodem na náš účet. V tomto případě v e-mailu potvrzujícím Vaši objednávku naleznete potřebné údaje. O přijetí platby Vás vždy budeme informovat. Zboží můžete také zaplatit dobírkou - při převzetí balíčku od doručovatele České pošty

Pokud zvolíte platbu bankovním převodem, čekáme na úhradu 7 - 10 dnů, není-li dohodnuto jinak. Pokud částku za zboží do té doby nepřevedete, pošleme Vám připomenutí a pokud ani poté nebudeme mít od Vás žádnou informaci, bude Vaše objednávka stornována a zboží uvolněno k prodeji - vždy budete o jednotlivých krocích informováni e-mailem (dokud Vám nepošleme e-mail s informací o stornu Vaší objednávky, pak tato objednávka platí a pracuje se na jejím vyřízení)

Zboží zasíláme pouze po České republice, prostřednictvím České pošty nebo Zásilkovny. O odeslání zásilky Vás vždy informujeme na Vámi uvedený e-mail (poskytneme Vám i podací číslo pro sledování). V případě, že všechno zboží z Vaší objednávky máme skladem, odesíláme Vám zásilku max. následující pracovní den od přijetí objednávky/platby. Zboží na objednávku dodáváme do 10-21 pracovních dnů. U objednávek sestávajících se ze zboží skladem i na objednávku automaticky čekáme na doskladnění chybějících položek. V případě doobjednání, je třeba počítat s tím, že termín dodání se bude počítat od novější objednávky (neplatí v případě, že zboží bude skladem).

V případě, že z různých důvodů bude dodací lhůta delší, či nebude v dohledné době možné vyřídit objednávku celou, budeme Vás o tom neprodleně informovat a nabídneme Vám náhradní řešení. Na základě naší dohody pak objednávku vyřídíme.  

ZPŮSOBY DOPRAVY A CENY

Doporučený dopis:

U této služby si můžete vybrat rychlost doručení - ekonomicky nebo prioritně. Pokud nejste zastiženi, zásilka je na poště uložena 15 dní. 
Doporučená zásilka nesmí překročit váhu 2kg anebo rozměry 50x35x5 cm

Doručení EKONOMICKY - zásilka je Vám doručena zpravidla 2. pracovní den od podání

  • Při platbě bankovním převodem: 65,-, 70,- nebo 75,- Kč (dle váhy)
  • Zaslání na dobírku: 65,-/70,-/75,- + 60,- Kč (dobírku lze využít pouze u hodnoty zboží do 1000,-)

 

Doručení PRIORITNĚ - zásilka je Vám doručena obvykle následující pracovní den od podání

  • Při platbě bankovním převodem: 70,-, 75,- nebo 80,- Kč (dle váhy)
  •  Zaslání na dobírku: 70,-/75,-/80,- + 60,- Kč (dobírku lze využít pouze u hodnoty zboží do 1000,-)

 

Balík do ruky:

Balík Vám Česká pošta doručí obvykle následující pracovní den po podání. E-mailem budete informováni o přijetí balíku, doručování, atd. (pokud uvedete telefon, budete informováni i formou sms - i o době doručování). V případě nezastižení bude balík na poště uložený 7 dnů, uložení lze prodloužit na 15 dní a zásilku si můžete převzít bez prokazování totožnosti. Stačí říct kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba. 

Balík nesmí přesáhnout 31,5 kg anebo největší rozměr 200 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm

  • Při platbě bankovním převodem: 115,- Kč
  • Zaslání na dobírku: 115,- + 39,-Kč
  • Při nákupu nad 3 500,-Kč je cena 25,- (sleva se nevztahuje na dobírku)

 

Balík na poštu:

Balík si vyzvednete na Vámi určené poště či Depu obvykle následující pracovní den po podání. E-mailem (pokud uvedete telefon, pak i formou sms) budete informováni o přijetí balíku nebo jeho uložení na poště. Balík bude na poště uložený 7 dnů, uložení lze prodloužit na 15 dní a zásilku si můžete převzít bez prokazování totožnosti. Stačí říct kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba. Případně lze (za poplatek) balík přeposlat na jinou poštu/depo či si ho nechat doručit domů. Vše lze ovládat přes "Změnit doručení" ve sledování zásilky. 

Balík nesmí přesáhnout 31,5 kg anebo největší rozměr 200 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm

  • Při platbě bankovním převodem: 96,- Kč 
  • Zaslání na dobírku: 96,- + 39,-Kč 
  • Při nákupu nad 3 500,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)

 

Balík do Balíkovny:

Balík si vyzvednete na Vámi určeném specializovaném místě Balíkovna (specializovaná přepážka na některých poštách, Depech České pošty či na úřadě, trafikách, obchodech, atd. - seznam balíkoven zde). E-mailem (pokud uvedete telefon, pak i formou sms) budete informováni o přijetí balíku nebo jeho uložení a tím připravenosti k vyzvednutí. Balík bude ve Vámi vybrané Balíkovně uložený 7 dnů, prodloužení uložení už není možné. Zásilku si můžete převzít bez prokazování totožnosti. Stačí říct kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba. 

Balík nesmí přesáhnout 15 kg anebo rozměry 70x50x50 cm

  • Při platbě bankovním převodem: 69,- Kč
  • Zaslání na dobírku: 69,- + 20,-Kč
  • Při nákupu nad 3 500,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)

 

Nadrozměrné zásilky:

Nadrozměrnou zásilkou je teepee, které Vám budeme doručovat Českou poštou jako balík do ruky. Pokud byste teepee chtěli poslat jako balík na poštu, uveďte toto (i s konkrétní pobočkou) v poznámce objednávky. Jinou přepravu pro teepee není možné využít - vyjma osobního předání

  • Při platbě bankovním převodem: 189,- Kč
  • Na dopravné za teepee se nevztahují žádné slevy (sleva je již uplatněna/promítnuta ve stávající ceně)

 

Zásilkovna:

Zásilku si vyzvednete na Vámi vybraném výdejním místě Zásilkovny, obvykle následující den od podání. Uloženou ji zde budete mít 7 dní, je možné prodloužení na 21 dní. V předvánočním období (zpravidla od listopadu) se úložní doba zkracuje (obvykle na 5 dnů, s možností prodloužení uložení na 7 dnů). Také u těchto zásilek budete mít přístup do on-line sledování, po uložení zásilky na výdejním místě budete informováni mailem/sms a získáte heslo k jejímu vyzvednutí. Zásilku tedy může vyzvednout i třetí osoba. U Zásilkovny momentálně nevyužíváme dobírku a je tak možná pouze platba předem na účet. 

Zásilka nesmí překročit 10 kg a délku 120 cm + součet stran 150 cm

U zásilky do 5 kg nebo délky 70 cm, součet stran 120 cm:  75,- Kč (při nákupu nad 3 500,- zdarma)
U zásilky do 10 kg nebo délky 120 cm, součet stran 150 cm: 170,- Kč (při nákupu nad 3 500,- je cena 80,-)

Upozornění: U některých lehčích věcí se díky rozměrům dostaneme do dražší kategorie - např. u kokonu/hnízdečka nebo mantinelu kolem celé postýlky Magic loop, apod. bude díky rozměrům cena za dopravu 170,-,. V případě, že Zásilkovnu nebude možné využít, budete informováni mailem - stejně tak budete informováni v případě navýšení ceny a v objednávce Vám bude výše dopravného změněna ručně. Děkujeme za pochopení 

Zásilku lze doručit i do Z- boxů. Taková zásilka nesmí překročit 5kg a rozměry: 36x45x61 cm, 17x45x61 cm anebo 8x45x61 cm. Nelze platit kartou a uložená v boxu bude 2 dny s možností prodloužení o den, tz. na 3 dny. Boxy jsou k dispozici 24/7.

Osobní předání:

V Karviné Vám zboží zdarma dovezeme až domů, pro mimokarvinské je možnost osobního předání v Karviné na předem domluveném místě. U osobního převzetí je možná pouze platba předem na účet. Děkujeme Vám za pochopení

 Sleva na poštovném, poštovné zdarma:

  • při nákupu nad 3 500,-Kč máte dopravné zdarma nebo se slevou (je uvedeno u jednotlivých možností)
  • sleva se nevztahuje na dobírku a neplatí pro objemnější zboží - např. teepee, kde účtujeme jednorázový poplatek 189,- 

 

Storno objednávky

Objednávku lze stornovat e-mailem do 24 hodin od objednání. Bez sankce lze objednávku stornovat i později - až do odeslání zboží. Předchozí věta neplatí pro zboží s úpravou na přání zákazníka - v tomto případě bude při stornu déle než 24 hodin od přijetí objednávky požadován storno poplatek ve výši 30% z daného výrobku.

V případě, že zákazník již vyexpedovanou zásilku stornuje/nepřevezme, je povinen uhradit náklady na dopravu (dle cen uvedených výše). Nepřevzetí zaslané objednávky neznamená odstoupení od smlouvy! (více níže). V případě, že si nepřevezmete balík zaslaný na dobírku a o zboží budete mít nadále zájem, samozřejmě Vám ho zašleme znovu, ale až po zaplacení částky (včetně dalšího poštovného) předem na náš účet.

Storno objednávky ze strany prodávajícího: Vyhrazujeme si právo zrušit objednávku nebo její část v případě, že se zboží přestane vyrábět/dodávat nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že tato situace nastane, budeme Vás ihned informovat za účelem dohody o dalším postupu

Vrácení zboží, výměna, reklamace

Pokud Vám nesedí velikost/střih/barva či nejste s výrobkem spokojeni, máte právo během 14 dnů od převzetí zásilky toto zboží vrátit bez udání důvodu. Avšak budeme rádi, když důvod uvedete, abychom měli přehled a případně mohly být provedeny změny.

Zboží, které chcete vyměnit nebo vrátit je možné vyzkoušet, ale ne nosit/používat delší čas, než je nutný na vyzkoušení. Není možné toto zboží prát. V případě vypraného nebo zašpiněného zboží bohužel nelze uplatnit možnost výměny/vrácení. Pro reklamaci toto neplatí - až do uplynutí záruční doby lze reklamovat zboží nošené/používané i prané, u něhož se projevila výrobní nebo funkční vada, která není způsobena nevhodným použitím, ošetřením, mechanickým poškozením nebo běžným opotřebením. 

Vrácení, výměna ani požadování vrácení peněz není možné u zboží, které bylo upraveno na přání zákazníka a, z hygienických důvodů, u spodního prádla.

Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující. Zboží nelze vracet na dobírku - jakékoliv takto vrácené zboží nebude přijato. 

 

Odstoupení od smlouvy

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 2001–2005 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy, např.:

- na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího
- u dodávky zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy
- na zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
- na zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit

Nejedná-li se o případ uvedený v předchozí větě či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 2001–2005 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží (v případě, že je obsahem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží)

V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží by mělo být prodávajícímu vráceno kompletní a nepoškozené (včetně příslušenství), nejlépe v původním obalu (je-li to možné). Zboží nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Prodávající kupujícímu vrátí peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu bez zbytečného odkladu, nejdéle do 14 dnů. Peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího obdržel. Prodávající může platbu vrátit jiným způsobem se souhlasem kupujícího. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání. 

Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

 Částečné odstoupení od smlouvy 

V případě, že kupující od smlouvy odstoupí částečně (tz. vrátí část věcí z objednávky a část si ponechá) bude kupujícímu vrácena pouze částka za zboží, které vrátil. Poměrná část poštovného může být vrácena pouze v případě, že by vrácené zboží zapříčinilo vyšší cenu za poštovné

Výměna

Při požadavku výměny zboží za jiné nás můžete kontaktovat i e-mailem pro rychlejší vyřízení (danou věc Vám odložíme/objednáme). E-mailem Vám požadavek potvrdíme a v případě vyšší ceny vyměněné věci Vám napíšeme podklady k platbě (v případě, že byste věc chtěli poslat na dobírku, bude k rozdílu ceny za zboží připočítáno i dobírkovné). U nižší ceny Vám případný rozdíl bude vrácen na Váš účet. Při výměně bude započítáno nové poštovné (neplatí pro 1. výměnu u oblečení, kde poštovné k Vám uhradíme my. Na své náklady neposíláme v případě, že bylo špatně objednáno zákazníkem (např. byl vybrán špatný rozměr, barva, apod.))

Postup při odstoupení od smlouvy/výměně:

  • Vyplňte "Formulář pro výměnu/vrácení/reklamaci. Pokud vracíte veškeré zakoupené zboží, vyplňte "Formulář pro odstoupení od smlouvy". Formuláře jste obdrželi mailem nebo v balíčku nebo je najdete zde
  • V případě Výměny nám napište na e-mail objednavky@jatymy.cz za jaké zboží budete chtít to vrácené vyměnit
  • Zboží vhodně a bezpečně zabalte a pošlete doporučeně, tz. s dokladem o odeslání (např. podací lístek, apod.), (ne na dobírku), na adresu: Pavla Klementová, Majakovského 2011, 734 01 Karviná. Případně lze poslat i jako balík na poštu/do balíkovny, nebo přes Zásilkovnu - pobočku, na které bych si balíček vyzvedla Vám sdělím e-mailem společně s dalšími potřebnými údaji 

 

Zánik nároku na dárek, poštovné zdarma či jinou výhodu

Jak je uvedeno výše, darovací smlouva je závislá na kupní smlouvě a proto odstoupením od kupní smlouvy kupující zároveň odstupuje i od smlouvy darovací a vzniká mu povinnost vrátit dar spolu se zakoupeným zbožím. Proto je doporučeno, aby kupující (14 dnů po obdržení zboží) s dárkem nenakládal nebo s ním nakládal co nejméně/opatrně (tj. přiměřeně s ohledem na jeho povahu a vlastnosti).

Zánik nároku při odstoupení od smlouvy - nárok na dárek či jakoukoliv jinou výhodu zaniká a kupující je povinen, spolu s vráceným zbožím, vrátit i dárek či jiné výhody, které obdržel. Při nevrácení bude kupujícímu účtována běžná cena dárku.

Zánik nároku při výměně či částečném odstoupení od smlouvy - nárok na dárek zaniká v případě výměny/vrácení produktu, na který byl dárek vázán. Nebo v případě, že byl dárek vázán k nákupu nad 1 000,- a vrácením/výměnou je cena zboží, které si kupující ponechá, nižší než 1 000,- V těchto případech je kupující povinen dárek vrátit - při nevrácení bude kupujícímu účtována běžná cena dárku.  

V případě vrácení zboží z objednávky/nákupu s dopravou zdarma si prodávající vyhrazuje právo z vrácené částky odečíst poštovné, pokud hodnota zboží, které si kupující ponechá, nepřesáhne 3 500,-Kč. Z tohoto důvodu kupujícímu zaniká nárok na poštovné zdarma. Poštovné bude započítáno dle našeho ceníku (který je výše) a vždy bude odpovídat nejnižší dopravě, za které by zboží, které si kupující ponechal, bylo odesláno. 

Zánik nároku při reklamaci - nárok na dárek v tomto případě nezaniká a kupující si jej ponechá.

 

Nepřevzetí zboží a neplatné odstoupení od kupní smlouvy

V případě vyexpedování zboží kupujícímu, kdy kupující zboží nepřevezme dle uvedených podmínek, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady, které mu tím vznikly. Nepřevzetí zboží kupujícím není platným odstoupením od kupní smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, ani stornováním objednávky. Nepřevzetí zboží je klasifikováno jako porušení obchodních podmínek/kupní smlouvy ze strany kupujícího a prodávající má právo od této smlouvy odstoupit a požadovat na kupujícím odpovídající náhradu za způsobenou škodu. 

Upozorňuje na to také dTest:

.. S tímto přesvědčením souvisí také mýtus, který předpokládá, že se smlouva ruší ve chvíli, kdy si zákazník objednané zboží nepřevezme. I zde by taková situace musela být předem dohodnutá oběma stranami, jinak má spotřebitel povinnost zboží převzít. Pokud to neudělá, může ho čekat smluvní pokuta nebo povinnost nahradit obchodníkovi marně vynaložené náklady na dopravu. „Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.“ Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

Pokuty a úroky po Vás nepožadujeme.

Pokud svou zásilku nepřevezmete, a o zboží budete mít nadále zájem, zašleme Vám ho znovu, ale až po zaplacení předem na účet, včetně nového poštovného. Po návratu zboží zpět k nám je Vám ještě týden rezervováno - pokud od Vás během této doby nebudeme mít žádnou zprávu, rezervace se zruší, dojde k odstoupení od kupní smlouvy z naší strany s požadavkem uhrazení poštovného. O všech těchto krocích a možnostech jste vždy informováni e-maily. 

Práva z vadného plnění

Na zboží poskytujeme záruku 24 měsíců. Jako záruční list slouží doklad o nákupu - faktura. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé běžným používáním/opotřebením, nesprávným použitím výrobku dle návodu nebo nesprávným skladováním. Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Projeví-li se vada během 6 měsíců od převzetí zboží, předpokládá se, že vada zboží existovala již při jeho převzetí. 

Kupující může u prodávajícího nejpozději do 2 let od převzetí zboží, uplatnit podle svého požadavku, nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny, není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se oprava pouze této součásti. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, kupující má právo na odstoupení od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky, apod.) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do 24 měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby - v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu výrobku. 

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím/nákupem byl o vadě informován, věděl o ní, nebo ji sám způsobil. U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu. 

Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci
- odstranění vady opravou
- přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny. 

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady), nebo má větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy. 

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

Kupující se srozuměn s tím, že vzhledem k různým typům monitorů se může barva nabízeného zboží na fotografiích v e-shopu minimálně lišit od barev zboží ve skutečnosti. Zboží je šito strojově a může dojít k mírnému posunutí vzoru - vzor se tedy nemusí nacházet ve stejné pozici jako na fotografii. Což není bráno jako vada výrobku. 

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • Opotřebení věci jejím obvyklým užíváním
  • Neopatrným zacházením a používáním v rozporu s návodem/uživatelskou příručkou/popisem výrobce nebo všeobecnými zásadami
  • Mechanickým poškozením věci, poškození nadměrným zatěžováním nebo zanedbáním péče o zboží
  • Používání v podmínkách, které neodpovídají podmínkám výrobce
  • Zboží, které bylo upravováno zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této úpravy
  • Poškození přírodními živly či vyšší mocí
  • Pokud zboží bylo podáno na reklamaci pozdě, tz. výrobek či zboží bylo používáno při zjištění vad dál

 

Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Tuto volbu nelze změnit bez souhlasu prodávajícího - to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. 

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi, ale stačí sdělit číslo objednávky a číslo faktury). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. 

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu sdělí v této lhůtě. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

O vyřízení reklamace bude prodávající kupujícího informovat emailem (případně prostřednictvím sms). U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Vznikl -li nárok na dárek k objednávce/produktu pak reklamací nárok na tento dárek nezaniká a kupující si jej může ponechat. 

Postup při reklamaci:

  • na e-mail reklamace@jatymy.cz napište detailní popis reklamace, společně s fotografií či fotografiemi poškozeného zboží, zobrazující reklamované vady
  • ke zboží přiložte vyplněný Formulář pro výměnu/vrácení/reklamaci, který Vám byl poslán e-mailem či vložen do balíčku, nebo ho naleznete zde. Zboží bezpečně zabalte
  • zboží zašlete doporučeně, tz. s dokladem o odeslání (např. podací lístek, apod.), (ne na dobírku), na adresu: Pavla Klementová, Majakovského 2011, 734 01 Karviná. Případně lze (pro Vás bezplatně) využít i zpětnou zásilku od Zásilkovny (neplatí pro objemnější zboží, např. teepee, apod.) - podrobnosti Vám budou sděleny při nahlášení reklamace. 

 

Došlo Vám poškozené zboží?

Informujte přepravce i nás. V případě, že obal, krabice bude poškozen, Česká pošta Vám zásilku nebude doručovat a bude Vás informovat o jejím uložení na poště oznámením ve schránce. Pokud zásilka váží stejně jako při podání, můžete ji rozbalit a obsah zkontrolovat s pracovníkem pošty (např. vedoucí). V případě, že obsah bude poškozen, sepíšete reklamační protokol.

 U Zásilkovny si zásilku pečlivě prohlédněte, při opuštění výdejního místa nelze uplatnit jakoukoliv odpovědnost za škodu. Reklamaci/nárok na úhradu škody můžete uplatnit Vy, jako příjemce, Zásilkovna pak tuto reklamaci/nárok vyřizuje se mnou, jako odesílatelem.  

Byl obal, krabice v pořádku a obsah je přesto poškozený?

Dostavte se na kteroukoliv pobočku České pošty nejlépe v den doručení, max. do 48 hodin. Vezměte zásilku s sebou - včetně vnitřních obalů, výplní, byl - li balík převázán provázkem, pak i tento provázek k sepsání reklamačního protokolu. Pořiďte i fotodokumentaci - krabice, výplňového materiálu, poškozeného zboží,.. 

 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazků, napište na info@jatymy.cz . Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě zákona č. 378/2015, kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://www.coi.cz - spotřebitel má možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách ČOI https://adr.coi.cz/cs . Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo jiného pověřeného subjektu (ministerstvem průmyslu a obchodu - https://mpo.cz/dokument169867.html ) nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Spotřebitel (pouze ten, který žije v EU na obchodníka se sídlem v EU) může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná on-line na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&Ing=CS

Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na e-mail adr@mpo.cz . V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (https://evropskyspotrebitel.cz ). Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy. 

Ochrana osobních údajů

Prodávající se zavazuje, že s veškerými osobními údaji poskytnutým kupujícím, je nakládáno v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů ("GDPR"). Osobní údaje slouží pouze pro účely prodávajícího, přepravců a dalších subjektů, kterým jsou předávány pouze data nezbytně nutná pro přepravu zboží kupujícímu. Kupující má právo kdykoliv písemně požádat prodávajícího o změnu či vymazání osobních údajů z databáze. Celé znění podmínek ochrany osobních údajů naleznete na https://jatymy.cz/ochrana-osobnich-udaju